Dla kogo tworzysz stronę internetową?

dla kogo tworzysz stronę internetową

Dla kogo tworzysz swoją stronę internetową? Dla siebie? Może dla odbiorców? A może… dla pieniędzy? Niezależnie od tego, którą z tych opcji wybierasz, musisz wiedzieć DOKŁADNIE kim jest idealny odbiorca Twojej strony. Mówi się na niego oczywiście persona, ale nie ma co używać skomplikowanych wyrażeń, których rzadko się używa.

Musisz wiedzieć do kogo kierujesz swoją stronę. Kim ten człowiek jest, czym się zajmuje i – idealnie – gdy możesz powiedzieć o nim nieco więcej niż tylko to, że… jest statystyką.

Bo statystyka na pewno Ci pomoże go zrozumieć. Ale go nie zastąpi.

Co masz do za oferowania, czyli dla kogo tworzysz stronę internetową?

Podstawą zrozumienia kim jest Twój odbiorca jest zrozumienie tego, co Ty i Twoja strona macie do zaoferowania. To jedna z najważniejszych rzeczy dla potencjalnego klienta.

Jeśli nie masz nic, co by wyróżniało Twoją stronę, to w praktyce nie masz czym się pochwalić. Wbrew pozorom określenie tej kluczowej wartości strony jest bardzo ważne – zwłaszcza dla odbiorcy. On musi wiedzieć, że skoro masz coś do zaoferowania, to warto na tej stronie spędzić trochę czasu i poświęcić jej trochę czasu.

Jeśli takiego wrażenia użytkownik nie będzie miał, to niestety, ale opuści stronę. Bo nie znajdzie na niej nic ciekawego już na pierwszy rzut oka.

Ale jeśli przykujesz jego uwagę czymś ciekawym, to pora zastanowić się, dla kogo te konkretne rzeczy mogą być ciekawe, a kogo mogą nudzić, niczym transmisja meczu szachowego.

Kim jest Twój odbiorca?

Gdy zdobędziesz uwagę użytkownika, musisz ją utrzymać i przekuć na konwersję lub przekonać go, że to na Twojej stronie warto zostać. Do tego przydaje się wiedza na temat odbiorcy.

Gdy określisz wyjątkowe cechy swojej strony, musisz zastanowić się do kogo one trafiają i w jakiej formie będą przekonujące. Taka informacja pomoże Ci lepiej dostosować komunikację na stronie (co też nie jest bez znaczenia dla tego, jak Twoja strona będzie osiągała cel).

Skupienie na odbiorcy jest jedną z istotniejszych praktyk optymalizacji strony, więc warto o to zadbać, zwłaszcza że różni odbiorcy lubią inne rzeczy.

Innych korzyści będzie szukać osoba o konkretnym profilu. Musisz się zastanowić, czy Twoja strona oferuje dla niej te korzyści. A jeśli wiesz, jakie są wyjątkowe cechy Twojej strony, to musisz uporządkować jej zalety i mówić o nich wprost. Ale nie tak, że „zalety: 1,2,3”, ale wskazywać konkretne korzyści.

Naprawdę dobrze trafią one do ludzi, którzy oczekują konkretnej informacji. I konkretnej wartości.

Czy wiesz jak zrobić stronę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *