Dlaczego strona internetowa dla firmy działa lepiej niż reklama.

Jeżeli prowadzisz firmę, musisz mieć swoją stronę internetową.

Przynajmniej tak to widzę w mojej głowie. Jednak jak się okazuje w praktyce, nie każde przedsiębiorstwo posiada własną witrynę.

Postanowiłam napisać dzisiaj post o tym, dlaczego strona internetowa dla firmy to konieczność, a nie fanaberia.

Reklama kosztuje

Tak jak wszyscy na świecie, tak i ja codziennie spotykam się z reklamami. I moje zdziwienie na widok banerów, na których znajduje się jedynie numer telefonu, jest zawsze takie samo. Czy taki sposób promocji przynosi jakikolwiek skutek?

Przecież ktoś musiał zainwestować pieniądze w stworzenie postera, opłacić druk i w końcu wynająć przestrzeń reklamową. I to wszystko tylko po to, żeby kierować pod numer telefonu?

Osobiście nigdy nie stałam się klientką firm, które używają tego typu promocji. Zwyczajnie wymagają od potencjalnego klienta zbyt wiele zachodu. Trzeba zadzwonić, przedstawić swoje potrzeby, wysłuchać oferty, czy też umówić się na ewentualne spotkanie (które często może okazać się straconym czasem!).

Teraz wyobraź sobie, że na tym billboardzie był adres strony www. Nie tylko możesz sprawdzić witrynę w dowolnej chwili, ale też dowiesz się z niej wszystkiego, czego potrzebujesz. Bez dodatkowych kontaktów i niepotrzebnych rozmów. A jeżeli będziesz potrzebować więcej informacji, na pewno jest stworzona podstrona do kontaktu.

To, że umieścisz wielką reklamę, nie spowoduje, że klienci będą się pchać drzwiami i oknami. Dopiero poświęcenie czasu na ułatwienie im całej drogi od momentu poznania Twojej oferty do konwersji może to zrobić.

Oczywiście nie jest to zawsze prawdziwe, ponieważ nie można porównać kosztu reklamy w lokalnej prasie do serwisu wielkości Facebooka, a reklamy podczas Super Bowl ze stroną internetową lokalnej pizzerii.

Koszt założenia strony może być bardzo zróżnicowany. Jeżeli masz ochotę, to możesz dokładniej o tym przeczytać w porównaniu z 2019 roku, gdzie dysproporcje w kosztach są ogromne.

Jak zrobić stronę internetową dla firmy?

Skoro już wiesz, że dobra witryna jest lepsza niż droga reklama, porozmawiajmy na temat tego, co się musi na niej znaleźć.

Jak dać się znaleźć, czyli kontakt na stronie

Wcale nie chodzi tu tylko o numer telefonu i adres siedziby. E-mail, formularz kontaktowy, czy Twoje dane to istotne informacje, które powinny być od razu widoczne.

Warto dodać też mapkę z adresem, podać ewentualne godziny otwarcia i podzielić się możliwościami dojazdu do punktu.

Znasz 6 najpopularniejszych błędów, które często popełnia się na stronie kontaktowej?

Jeżeli również zarządzasz swoimi mediami społecznościowymi, koniecznie pamiętaj o ich umieszczeniu. Najwygodniej można to zrobić przy użyciu prostych ikonek, które będą do nich odnośnikami.

Galeria na stronie

Niezależnie od wykonywanej przez Ciebie branży musisz pamiętać o dodaniu kilku zdjęć, które potwierdzają słowa i opinie, które wystawiają Ci klienci. Pokaż swoje najlepsze realizacje, niezależnie, czy jest to produkt, czy usługa.

Możesz też przy nich dodać informacje na temat danych projektów i dzięki temu wskazać, jak Twoja marka rozwija się przez lata.

Przedstaw się

Potrzebne jest też miejsce, gdzie potencjalny klient może Cię poznać, zanim się jeszcze z Tobą skontaktuje. Jest nim podstrona “o mnie/o firmie”. Nie tylko możesz zamieścić historię powstania pomysłu na swój biznes, pierwsze prototypy produktów czy pokazać jak wygląda zaplecze i zespół, ale też nawiązać realną relację z użytkownikiem. Otwórz się i dodaj kilka słów od siebie, nie zastanawiając się, czy będzie to idealnie pasowało do SEO strony. W takich sytuacjach ważniejsza jest naturalność i prostota.

Pokaż, że jesteś godny zaufania

Nic nie jest tak przekonujące do zakupu, jak pozytywne opinie i rekomendacje. Pozwól, aby na Twojej stronie była możliwość umieszczania komentarzy na temat Twojej pracy. Oczywiście moderuj każdy z nich, aby nieuczciwa konkurencja nie mogła anonimowo niszczyć Ci opinii. Jednak dobre słowo od klientów zachęca kolejnych do skorzystania z danej oferty.

Tania strona internetowa dla firmy.

Jeżeli szukasz witryny, na której będzie można dodać wszystkie wymienione wyżej elementy, koniecznie zobacz jeden z dostępnych na rynku kreatorów stron www. Nie tylko nie musisz znać się na kodowaniu, ale też dostajesz możliwość stworzenia darmowej witryny!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *